Start Wyścigu

Procedura startowa wyścigu rozpoczyna się 30 minut przed okrążeniem formującym.

  1. Wyjazd na tor z alei serwisowej zostaje otwarty – kierowcy mogą wyjechać i zająć swoje miejsce na starcie;
  2. Wyjazd pozostaje otwarty przez 15 minut. Kierowcy, którzy nie zdążą wyjechać na tor przed upływem tego czasu, muszą startować do wyścigu z boksów;
  3. 10 minut przed startem przy bolidach mogą znajdować się tylko członkowie zespołu i mechanicy;
  4. 3 minuty przed startem samochody muszą mieć założone koła;
  5. 1 minutę przed startem wszystkie auta muszą mieć uruchomione silniki;
  6. Personel techniczny musi opuścić tor 15 sekund przed startem okrążenia formującego;
  7. Rozpoczyna się okrążenie formujące podczas którego mechanicy udają się do boksów. Po przejechaniu okrążenia kierowcy ponownie ustawiają się na polach startowych;
  8. Kiedy wszyscy kierowcy zajmą swoje pozycje, w 1-sekundowych odstępach zapala się 5 czerwonych świateł. Gdy zgasną, rozpoczyna się wyścig.

Gdy któremuś kierowcy zgaśnie silnik po okrążeniu formującym, musi podnieść rękę. Na prostej startowej wywieszane są żółte flagi oraz zapalają się zielone światła – kierowcy ruszają ponownie do okrążenia formującego, a z dystansu wyścigu odejmowane jest jedno okrążenie. Bolid, w którym zgasł silnik, spychany jest do boksów, a kierowca wyścig rozpoczyna z ostatniego miejsca.

W przypadku, gdy wyścig ze względu na złe warunki atmosferyczne rozpoczyna się za samochodem bezpieczeństwa, nie ma okrążenia formującego.

Jeżeli na trzy minuty przed startem zacznie padać deszcz (a wcześniej tor był suchy), start przesuwany jest o 10 minut, a procedura startowa wraca do punktu "10 minut".

Koniec Wyścigu

Po zakończeniu wyścigu, kierowcy zjeżdżają do tzw. Parc fermé (jest specjalne Parc fermé dla pierwszej trójki). Kierowcy którzy zajęli pierwsze 3 miejsca, przygotowują się na ceromonię podium, która następuje później. Są nagrody dla 1, 2, 3 miejsca oraz dla najlepszego konstruktora.