Seria kwalifikacyjna trwa 60 minut.

Rozkład czasowy serii kwalifikacyjnej: 1 część – 20 minut; przerwa – 8 minut; 2 część – 15 minut; przerwa – 7 minut; 3 część – 10 minut.

Reguły ogólne kwalifikacji: W trakcie 20 minut kierowcy rywalizują w sposób identyczny jak w treningu (walczy się o jak najkrótszy czas jednego okrążenia toru). Kierowca wyjeżdża na tor w dowolnym momencie, i również w dowolnym momencie wjeżdża do swojego garażu. Dozwolone jest wielokrotne wyjeżdżanie i wjeżdżanie z powrotem do garażu. Można również zmienić opony z twardych na miękkie i odwrotnie. O kolejności kierowców decyduje czas najszybszego okrążenia przejechanego w ciągu 20 minut. Gdy kierowca rozpoczął swoje szybkie okrążenie, a nie zdąży go ukończyć przed upływem 20 minut, jego wynik zostanie zaliczony.

Regulamin 1. części. Rywalizują w niej wszyscy kierowcy. Po jej zakończeniu 6 kierowców z najgorszymi czasami odpada, i zajmują miejsca na starcie wyścigu odpowiednio od 17. do 22.

Regulamin 2. części. Rywalizuje w niej 16. kierowców, którzy uzyskali najlepsze czasy w pierwszej części. Po jej zakończeniu 6 kierowców z najgorszymi czasami odpada, i zajmują miejsca na starcie wyścigu odpowiednio od 11. do 16.

Regulamin 3. części. Rywalizuje w niej 10. kierowców, którzy uzyskali najlepsze czasy w drugiej części. O ich kolejności na starcie wyścigu decydują ich wyniki (np. kierowca, który zajął 7 miejsce – startuje do wyścigu z 7. pola). Po kwalifikacjach każdy zespół jest zobowiązany do przekazania pojazdu do tzw.

Parc fermé gdzie jest przechowywany do dnia wyścigu. W tym czasie zabronione są wszelkie prace przy samochodzie, oprócz rutynowych prac konserwacyjnych. Jeśli zespół musi zmienić w tym czasie silnik, kierowca będzie startował z końcowej pozycji; jeśli będzie wykonywana inna poważna naprawa, kierowca będzie startował z boksów.