Od sezonu 2007 wyłącznym dostawcą opon jest jedna firma – pierwszą była firma Bridgestone, od sezonu 2011 jest nią Pirelli, które dostarcza wszystkim zespołom cztery rodzaje opon opon (super miękkie, miękkie, średnie i twarde) spośród których na każde Grand Prix wybierane są opony w dwóch charakterystykach. Dodatkowo, są dostarczane dwa typy opon deszczowych: pośrednie i pełne. W czasie wyścigu każdy kierowca zobowiązany jest użyć obu dostarczonych rodzajów (mieszanek) opon. Kolejność jest w tym wypadku obojętna. Jeśli w trakcie wyścigu pojawią się opady deszczu, wówczas zasada o użyciu obu mieszanek nie obowiązuje. Od sezonu 2009 opony oznaczane są kolorowymi paskami na brzegu opony, dzięki którym możliwe jest rozpoznanie jakich opon używa kierowca: czerwony pasek dla opon super-miękkich, żółty dla miękkich, biały dla średnich, pomarańczowy dla twardych, zielone dla pośrednich i niebieski dla pełnych mokrych.